Teman Cyber CikOdah

Saturday 28 July 2012

8 Ramadhan yang penat ...

Masya Allah.Diam tak diam sudah lebih seminggu umat islam berpuasa.Masa berlalu dengan begitu pantas.CikOdah masih lagi di sini.Hari ni siangnya CikOdah tak meronda disebabkan rakan sekerja CikOdah Udin balik Operasi lewat pagi jadi manakan daya dia nak bangun awal untuk ronda syif 12-4.Maka hari ni siangnya kami standby saja di rumah.CikOdah berkemas dan membungkus pakaian-pakaian lama dan mana-mana uniform lama serta baju-baju lama tu dah CikOdah humbankan dalam tong sampah.Buat semak je baik dibuang,bukan boleh dipakai pun.

Hari ni CikOdah berbuka keseorangan lagi.CikOdah ada Nasi Ambang yang adik ipar CikOdah beri tadi semasa dia datang ke rumah untuk tukar pakai kereta kerana keluarga mertua CikOdah nak berbuka di Kulai rumah anak angkat mereka di sana.CikOdah cuma ke Bazzar Ramadhan BP dan beli dessert kegemaran CikOdah dari dulu kini dan selamanya.Nak tau apa? Jom tengok..


CikOdah letakkan dalam peti sejuk biar sejuk sikit dan berbuka nanti dimakan dengan air gula melaka.Heaven! Selamat berbuka puasa ke 8 Ramadhan.Meskipun sedikit penat berkemas rumah untuk berpindah tetapi CikOdah ok aje.



Mentari mula hilang bersembunyi dan itu  menandakan masa untuk berbuka tidak beberapa lama je lagi.Tata.Alhamdulillah segala nikmat dan rezekiMu Ya Allah..


5 comments:

Sila komen secara berhemah ye sahabat dan tinggalkan LINK belog anda untuk mudah CikOdah menziarahi anda semula TERIMA KASIH ..